
We hebben veel bedrijven en websites behandeld met betrekking tot hun zoekmachine optimalisatie capaciteit. De zoekmachine-optimalisatiewereld is er één omringd door mysterie. Hoewel er een bloeiende online community is, wordt zoekmachineoptimalisatie meestal niet aangeboden als een cursus op scholen of universiteiten in het land. Het is bij uitstek een vaardigheid die men leert uit ervaring en bepaalde technieken toe te passen.
1) Kun je mijn website bovenaan de zoekmachines krijgen?
Dit is een belangrijke vraag die je misschien al eens aan een SEO-bureau hebt gesteld. Een SEO Expert wil graag weten waar je naar op zoek bent, voor welke zoektermen wil je hoog in Google komen?
Een specialistische zoekmachine expert zal de volgende vragen aan je stellen/opmerkingen maken:
- Voor welke keywords zou je willen ranken?
- Welke concurrenten zijn er in uw markt en welke concurrent zou u specifiek voorbij willen streven in de Google zoekresultaten?
- Zonder diepgaande kennis van uw branche en uitgebreid onderzoek is het moeilijk om te weten waar u echt behoefte aan hebt om te rangschikken en of de termen waarvan u denkt dat ze belangrijk zijn daadwerkelijk resultaten opleveren.
- Hoewel een geweldige zoekmachine-optimalisatie u misschien naar nummer 1 brengt voor een zoekterm dat u graag wilt, moet het nooit worden gegarandeerd (Google is een derde partij in deze) en is het zeker geen korte termijn proces.
2) Wanneer mijn site is gemaakt, hoe zorg je ervoor dat deze in de zoekmachines verschijnt?
Veel zoekmachine-experts of -bedrijven zullen het hebben over het indienen van websites bij diverse zoekmachines. In werkelijkheid is het enige dat echt nodig is voor zoekmachines om te weten dat uw website bestaat een link van een andere website naar die van u. Sommige bedrijven hebben het misschien over meerdere keren de site voorleggen aan zoekmachines, maar dit is helemaal niet nodig en zou je rankings zelfs kunnen schaden omdat de herhaalde aanbiedingen als spam kunnen worden beschouwd. Een belangrijk aandachtspunt bij het bespreken van deze vraag is het vermelden van sitemaps en webmasterhulpprogramma’s. Veel krachtige websites (sites voor inhoudbeheer, winkelwagentjes, enz.) kunnen automatisch een sitemap maken (een enkel bestand dat de locatie van elke pagina op uw site weergeeft). Wanneer dit bestand is ingesteld onder de webmasterhulpprogramma-console van de Google zoekmachine, kan het aanzienlijk helpen om uw ranking te verbeteren en moet het een van de belangrijkste onderdelen van de toolset van de SEO-strategie zijn. Klik hier voor een gespecialiseerd SEO Consultant uit Haarlem.
3) Wat is linkbuilding, heb ik het nodig en hoe doe ik dat?
3 vragen in 1, ik weet het, maar deze is belangrijk.
Hoewel optimalisatie op de pagina (de manier waarop uw website is gebouwd, tekst, enz.) Belangrijk is, komt linkbuilding op een heel goede tweede. Ja, je hebt linkbuilding absoluut nodig! En het bedrijf dat u opdracht geeft, moet u hierbij helpen. Als ze dit niet noemen ga je nooit stijgen in de zoekresultaten. Uw website heeft links nodig van andere websites op internet om u te helpen bij een goede positie. Links fungeren als vertrouwensstemmen: hoe meer u heeft, des te krachtiger uw site. Er zijn een aantal snelle manieren om links te krijgen, maar linkbuilding is een lang proces, maar de tijd en de kosten zeker waard.
Iets om op te letten bij campagnes voor het maken van links is het maken van veel links op relatief kleine websites (van lage kwaliteit, zoals directories) die vervolgens worden gelinkt naar uw hoofdsite. Hoewel het in theorie geen slecht idee is, voegt het heel weinig toe aan uw rankings. Het is een enorme verspilling van tijd en geld die beter kan worden besteed aan het bouwen van kwaliteitslinks naar uw hoofdsite. Links van kwalitatief en relevante, gevestigde websites op het internet.